petak, 8. kolovoza 2014.

Jedna ribička


Godišnji je završio!
Nisam tužan zbog toga, proveo sam ga onako kako volim,  usprkos, ili možda baš zahvaljujući vremenskim (ne)prilikama u srpnju.
Kad sam kretao na put (subota večer, sredina srpnja), upozorava me žena da su rekli gužvu na ulazu/izlazu s autoputa. Ma kakva gužva, kao da putujem zimi, a ne usred ljeta. Cesta skoro prazna, uživancija za voziti.
Trajekt mi, po običaju, odlazi pred nosom, treba sat vremena čekati drugi, no nije bitno, osjećaj zadovoljstva zbog dolaska na cilj se pojačava.
I odmor prolazi uglavnom u ribolovu. Meni dosta, turistima izgleda nije! Zato ih i nema. Provode godišnji u drugim zemljama, jeftinije je, a ima navodno i druge zabave, a ne samo more i sunce. Uh pardon, ove godine ni sunce nam nije sklono, dakle, ostaje nam samo more, no to glupim turistima nije dovoljno. Pa što bi oni htjeli? Uredno dobe račun za limunadu na 44 kn, a oni se nešto bune! Pa jesu normalni!? Pa ipak je to jedan cijeli limun i tri decilitara vode! Znaju li oni koliko košta voda u Hrvatskoj?
A i lokalci se nešto aktivirali, shvaćaju da vrag polako uzima šalu! Jer čovjek ne može vjerovati: onaj tip što prodaje karte za trajekt, ljubazan, nasmiješen! Pitaš nekog lokalca neku informaciju, strpljivo odgovara, objašnjava, zaista se trudi pomoći! Mislim ono, čovjek  ne može povjerovati koja razlika u ponašanju u odnosu na prijašnje godine, kao da su svi napušeni!
U onom selu gdje boravim, ove godine organizirali nekakve ljetne večeri. Čovjek bi pomislio da ih je organizirala obitelj Trapp, jer su organizatori uglavnom svi članovi jedne obitelji. Ima izložba slika, ima večer poezije! Istina sve na lokalnom dijalektu pa ne razumiješ sve kog vraga melju, istina da pripovjedač pogriješi bar jednom u svakoj pjesmi, no to sad nije bitno! Oni su nešto pripremili, oni su si dali truda da nešto naprave, a moram priznati da su si i u scenografiji dali truda! I pazi još ovo: sve besplatno!
Pa je bio i turnir u nogometu, pa se pivala i pisma, i na kanat i na klapski!
Izgleda da ima i onih koji znaju, samo im treba dozvoliti da to i naprave! A pogotovo kad to k tome  žele napraviti i besplatno, jer to rade za svoje mjesto, pa će korist doći indirektno!
Samo, ne bi svi besplatno radili!
Znate tko (osim političara) još ima odličnu satnicu, a bome i dnevnicu?
Svećenici!
Vole oni dobro naplatiti svoje usluge! I k tome još bez računa! I bez plaćanja PDV-a i poreza!
Puno njih voli i djecu! Neki svoju, neki tuđu! Samo ne vole papu Franju! On propovijeda pravo kršćanstvo, skroman život, pošten život! Ne kuži jadan da više nije u pitanju vjera. To je sada unosan biznis: propovijedaš skromnost i siromaštvo da bi živio lagodno i raskošno!
A političari? Ah, na zapadu ništa novo (pa smo ostali na istoku)!
Mislim, čudi se Karamarko što mu se prigovara da ga nema u Saboru, na njegovom radnom mjestu saborskog zastupnika, za koje dobiva masnu plaću! Pa ljudi dragi, zar ne vidite da treba konsolidirati svoju stranku pa mora non-stop biti na terenu! Znači, mi mu dajemo plaću za posao koji ne radi, nego on pod radnim vremenom sređuje svoje privatne poslove!
Šefe, neću danas popodne doći na posao, moram na jedan privatan put, no pišite mi sate kao da sam na poslu, a možete mi i preko firme platiti te moje privatne putne troškove!
A i Zoki mi se nešto ljuti na svoj narod! Kaže da što mu ima narod zviždati, pa narod ga izabrao, glasao za njega!
Laže!
Nije narod glasao za njega, narod je glasao za Plan 21! Koji još nije započeo! No evo, sad će, "po nedilji", kako bi rekli u tom selu gdje odlazim na godišnji. Samo se ne zna poslije koje nedjelje!

Evo ti ga na, ja počeo o godišnjem, a opet završio u politici!
Pa se vratimo temi godišnjega!
Dakle, proveo sam ga uglavnom u ribolovu.
No ima jedan mali problem! Slab ulov ove godine. Ne samo sa mojim štapovima, nego i u mrežama i u vršama ribara!
Izgleda da ne bježe samo ljudi iz Hrvatske, evo i riba pobjegla trbuhom za kruhom!




Nema komentara:

Objavi komentar